Despre noi

March 11, 2014 § Leave a comment

Ce am fost și ce am ajuns?

Încă de când eram mică mama mea mă înnebunea – ziceam eu – parcă din ce în ce mai mult cu o singură frază ( printre altele ): “Pune mâna și citește și tu ceva, … !”. Uneori citeam doar ca să o fac pe ea să nu mă mai bată la cap cu aceeasi chestie, deși de foarte multe ori ajungeam să citesc cărți care nu-mi plăceau prea mult, iar calvarul prin care treceam doar ca să termin o carte era de nedescris…

Îmi amintesc clar, poate datorită faptului că uneori încă îmi zice cum pe vremea ei nu stătea la televizor și nu era așa de topită după ieșitul în oraș (care oricum nu prea era la ‘modă’ pe vremea aceea), ce să mai zic de statul la internet cu orele, că de, doar nu exista “pe vremea ei”.

Acum am ajuns să îi mulțumesc – deși e posibil să nu-i fi zis niciodată acest lucru – că m-a îndemnat să citesc. Mă uit în jur și văd o generație haotică, ieșită din limita bunului-simț, văd adolescenți ( nu voi generaliza, dar majoritatea așa fac ) cărora nu le mai pasă de nicio valoare, care nu au respect pentru nimic și nimeni din jurul lor și care vor călca în picioare orice principiu astfel încât să își atingă scopurile; văd adolescenți care nu au niciun pic de cultură generală și care sunt în stare să facă orice altceva mai neproductiv posibil numai să nu citească. Cultura se învață din cărți, nu din telenovelele de la televizor sau din așa-zisele “socializări” de pe Facebook/Twitter/etc. Dacă noi suntem așa pot doarImagine să mă întreb: “Cum vor fi copiii noștri și cu ce valori vor crește ei?” 

Nu-mi rămâne de făcut nimic altceva decât să-i influențez pe cei din jurul meu spre bine și să sper că vor mai fi generații care vor citi.

                                                                – R

Leave a comment

What’s this?

You are currently reading Despre noi at “Whether or not you write well, write bravely.” .

meta